Przejdź do głównej zawartości

Magazyn "Świerszczyk"

Jakiś czas temu otrzymałam paczkę ze wspaniałą zawartością, która po części przypomniała mi czasy dzieciństwa. 
Była to przesyłka z kolejnymi numerami magazynu "Świerszczyk" i jego wydań specjalnych, a dokładniej:
  • magazyn dla dzieci "Świerszczyk" nr 7/2023
  • magazyn dla dzieci "Świerszczyk" nr 8/2023
  • "Świerszczyk Reporter" nr 3/2023
  • "Świerszczyk. Krzyżówki i łamigłówki" 4/2023
  • "Świerszczyk. Labirynty" wydanie specjalne 5/2023
  • "Świerszczyk. Znajdź różnice" wydanie specjalne 6/2023
Przedstawię Wam w skrócie co można w nich znaleźć, a zapewniam, że sporo rozrywki i wiedzy! 
 
W sierpniowym "Świerszczyku":
Konkurs (trwa do 04.09)! Do wygrania super zestawy produktów marki BiC.
 
W numerze także wierszyk o lecie, kilka krótszych i dłuższych historyjek, wyszukiwanka, przeróżne zadania, krzyżówki, trochę wiedzy na temat wody oraz... gra planszowa!
 
Na końcu jak zwykle świetne świerszczykowe polecajki! 
 
"Świerszczyk Reporter"
 
To kwartalnik, przygotowywany z myślą o małych odkrywcach świata, takich jak mój przedszkolak. Znajduje się w nim ogromna dawka wiedzy o otaczającym świecie zwierząt i roślin a także sporo rozrywki w postaci gier i zabaw.
 
Przygotowywany jest przez specjalistów - miłośników przyrody, ekologów, podróżników.
Hasło przewodnie nr 3/2023 (lipiec-wrzesień) to "Dzikie koty". Znajdziemy w nim m.in.:
- wywiad Świerszczyka Bajetana z lwem (prosto z Afryki!), 
- krótkie opisy innych dzikich kotów żyjących na sawannie, jak karakal czy serwal, lub w innych częściach świata,
- wyszukiwanki, kolorowanki, różnice, labirynty, rysowanie krok po kroku, grę planszową i wiele innych aktywności i ciekawostek.
To bardzo wartościowe czasopismo łączące naukę z zabawą, czyli coś co uwielbiamy. Bardzo kolorowe, z dużą ilością pięknych zdjęć zwierząt, przybliżających dziecku świat.
 
"Świerszczyk. Labirynty"
Poleca się do zabawy i małych prac manualnych. 
Jak sama nazwa wskazuje przepełniony labiryntami różnego rodzaju związanymi tym razem z tematyką mitów greckich. Nauka przez zabawę - jak już wyżej napisałam to coś, co lubimy!
 
A dodatkowo do wykonania pudełeczko beztroski, jako przeciwieństwo puszki Pandory - na schowanie tych dobrych wspomnień.
 
Dobra zabawa gwarantowana!
 
Jeśli lubicie różnego rodzaju łamigłówki to koniecznie zajrzyjcie do dwóch wydań specjalnych magazynu Świerszczyk.
 
"Świerszczyk. Krzyżówki i łamigłówki"
 
To dwumiesięcznik zapewniający mnóstwo zabawy a przy tym ćwiczący umysł. Tematyka najnowszego dotyczy wakacji. 
 
Są tutaj krzyżówki zwykłe, obrazkowe, rebusy, wykreślanki i proste zagadki logiczne. Jest również gra planszowa polegająca na budowaniu słów z wylosowanych liter.
 
"Świerszczyk. Znajdź różnice"
Tym razem temat przewodni brzmi "w oceanie".
Magazyn to nie tylko tytułowe różnice. Jest tu też wiele innych zadań, z którymi poradzą sobie nawet młodsze dzieci. Łączenie elementów z ich cieniem, wyszukiwanie konkretnych przedmiotów, łatwe zagadki logiczne oraz łączenie w pary. Zadania ułożone zostały od łatwiejszych do trudniejszych. Jest także gra planszowa, do której dodatkowo potrzebne będzie tylko coś, co zastąpi pionki. 
Całość oczywiście w morskim klimacie, więc mnóstwo tu rybek, morskich stworzeń i muszelek.
 
To bardzo ciekawe numery dostarczające rozrywki a jednocześnie rozwijające spostrzegawczość, koncentrację oraz wzbogacające zasób słów.
 
Zadania z pomocą rodzica wykona już przedszkolak. Przyznaję, że ja również miałam masę frajdy rozwiązując te łamigłówki. To świetna forma spędzania czasu i chyba muszę synowi proponować je częściej bo zauważyłam, że bardzo takie aktywności lubi. :)
 
 
Magazyn znajdziecie w kiosku lub możecie zaprenumerować na stronie www.swierszczyk.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BĘDĘ MAMĄ - Torba do szpitala - czyli zmora przyszłej matki. Cz. 2 Po porodzie

Dziś, tak jak obiecałam, druga część dotycząca tematu pakowania torby do szpitala. Tym razem skupię się na rzeczach wymaganych już po porodzie, na oddział. A do pierwszej części odsyłam Was tutaj. Przejdźmy od razu do konkretów. Zgodnie z listą otrzymaną z wybranego szpitala, dla siebie na oddział potrzebuję: - podkłady na łóżko i podpaski poporodowe - czyli to, co potrzebne również do samego porodu, opisałam w poprzednim wpisie - majtki jednorazowe siateczkowe - tak jak wspomniałam w poprzednim wpisie, ja wybrałam wielorazowe - ręcznik do kąpieli - klapki pod prysznic - piżama na oddział - przybory toaletowe - szlafrok i papcie - bielizna (majtki, biustonosz nieuciskowy) - wkładki laktacyjne/ewentualnie laktator Tutaj pokusiłam się o kilka drobnych modyfikacji. Ręcznik do kąpieli, tak jak już pisałam wcześniej, kupiłam w TXM za 12,99 zł, w ilości 2 sztuk, z czego jeden zapakowałam do torby porodowej a drugi właśnie na oddział. Klapki pod pryszn

BĘDĘ MAMĄ - Torba do szpitala - czyli zmora przyszłej matki. Cz. 1 Poród

Pakowanie torby do szpitala męczyło mnie przez dobrych kilka tygodni. Zupełnie nie wiedziałam jak się za to zabrać, co spakować i jak poukładać. A przecież najpierw trzeba było jeszcze wszystko kupić. Tu również masa pytań: co, jakiej firmy i gdzie? Po spędzeniu jednego dnia na mieście, bieganiu po kilku drogeriach, sklepach z koszulami nocnymi i aptekach miałam dość. Nie znalazłam wszystkiego, a ostatecznie zapomniałam wstąpić do jeszcze jednego sklepu i kilka artykułów i tak zamówiłam przez internet. Może jesteście właśnie na tym etapie? Może też dzień w dzień myślicie o konieczności spakowania już tej nieszczęsnej torby ale wciąż ciężko Wam się za to zabrać? Jeśli tak, to zachęcam do dalszej części wpisu. Postaram się dokładnie opisać co, gdzie i za ile kupiłam, bo przecież aspekt księgowy musi być. :) W pierwszej kolejności warto wybrać się do szpitala, w którym zamierzacie rodzić i zapytać co trzeba mieć ze sobą do porodu. Ja planuję rodzić w szpitalu gdzie jednak większo

Śląskie z dzieckiem - Dinoworld Gliwice

Dziś zabieram Was na wycieczkę do świata prehistorycznych dinozaurów. Do miejsca, które zachwyci ich fanów, zwłaszcza tych najmniejszych. Mowa tutaj o wystawie Dinoworld, znajdującej się w centrum handlowym Europa Centralna w Gliwicach. Tutaj cofniecie się w czasie i poczujecie się jak wśród prawdziwych dinozaurów. A to dlatego, że znajdujące się tam okazy są ruchome i wydają dźwięki. W dodatku mają rzeczywiste rozmiary i jak najbardziej odzwierciedlają żyjące kiedyś dinozaury. Zobaczyć tu można między innymi najpopularniejszego T.Rexa. Jest też nanotyran, kentrozaur, pter ozaur, parazaurolof i kilka innych dinozaurów.  Przy dinozaurach znajdują się tabliczki z najważniejszymi informacjami o tych stworzeniach. Oprócz samych ruchomych figur, znajdziemy tu jeszcze szkielety stegozaura i triceratopsa, czaszki tyranozaura i styrakozaura, kości, a także wystawę skamieniałych szczątków dinozaurów.  Jest też farma dinozaurów, na której zobaczymy małe dinusie. Z dodatkowych atrakcji czekają na