Przejdź do głównej zawartości

Magazyn "Świerszczyk" 10/2023 październik

Jakiś czas temu, w tym wpisie (klik) prezentowałam Wam paczkę z czasopismami "Świerszczyk", które po raz pierwszy zagościły w naszym domu. 

 
Dziś z wielką przyjemnością prezentuję Wam kolejne numery, czyli:
  • magazyn dla dzieci "Świerszczyk" nr 10/2023
  • "Świerszczyk Reporter" nr 4/2023
  • "Świerszczyk. Labirynty" wydanie specjalne 7/2023
 
W październikowym "Świerszczyku"
 
Tematem przewodnim są kłótnie i nieporozumienia i sporo historyjek oraz zadań do tego nawiązuje.
 
I tak trzeba pomóc skłóconym Basi i Michałowi dotrzeć przez labirynt do ławeczki, gdzie będą mogli spokojnie porozmawiać, wyszukać literki "a" w opowiadaniu o klasowej awanturze czy też rozwiązać matematyczną bajeczkę o zwaśnionych braciach Bolutku i Ksawciu.
 
Tłem do tych wszystkich konfliktów jest jesienna aura i z nią również związanych jest kilka aktywności, jak np. wyszukiwanki.

To, ponownie, wydanie pełne ciekawych i rozwijających zadań a przy tym przemycające dużo wspierających rad odnośnie rozwiązywania sporów.
 
No i oczywiście, jest też gra planszowa! A do niej, jako pionki, świetnie sprawdzą się malutkie kasztany! 
 
Mój 4-latek ucieszył się szczególnie z labiryntu, który potrafił sam przejść i wszystkich wyszukiwanek. A resztę zadań rozwiązywaliśmy wspólnie.
 
"Świerszczyk Reporter"
 
To kwartalnik, przygotowywany z myślą o małych odkrywcach świata, takich jak mój przedszkolak. Znajduje się w nim ogromna dawka wiedzy o otaczającym świecie zwierząt i roślin a także sporo rozrywki w postaci gier i zabaw.
 
Przygotowywany jest przez specjalistów - miłośników przyrody, ekologów, podróżników.
Jakie zwierzęta żyją w stadzie? Czy zawsze zgodnie? I czy mają z tego jakieś korzyści?

Te informacje znajdziecie w najnowszym numerze kwartalnika "Świerszczyk Reporter" 4/2023, na ostatnie miesiące tego roku! Motywem przewodnim tym razem jest właśnie stadne życie zwierząt.

Świerszczyk Bajetan zabierze Was do Afryki, gdzie dowiecie się dlaczego surykatki po wyjściu z norki stają na dwóch łapach oraz co lubią jeść. A Marcin, twórca kanału na YouTube "Marcin z lasu", opowie jak wywęszył żubry.

Sekcja "zwierzątkowo" dostarczy Wam ogromu wiedzy na temat innych zwierząt żyjących w gromadzie, takich jak antylopy, flamingi, szarańczaki, wilki czy likaony. Dowiecie się z niej dlaczego nie można budzić nietoperzy, kto rządzi w stadzie słoni oraz w jaki sposób porozumiewają się pszczoły.

Oprócz tych ciekawostek czeka na Was jak zawsze mnóstwo rozrywki, w postaci znajdowanek, krzyżówek, łamigłówek oraz oczywiście gry pamięciowej typu memo, której celem jest kompletowanie stad zwierząt.

Wiedza połączona z zabawą to coś co uwielbiam i szczerze Wam polecam!

 
"Świerszczyk. Labirynty"
 
W najnowszym wydaniu wszystkie labirynty dotyczą tematu zabawy. Przy każdym poleceniu przemycona została jakaś ciekawostka dotycząca zabaw i zabawek. I tak dowiedzieć się można np. kiedy pojawiły się bączki i z czego były kiedyś wykonane, jak powstał pluszowy miś i skąd się wzięła angielska nazwa "teddy bear", kiedy wymyślono plastelinę czy też na czym polega gra w bierki.

A dodatkowo w numerze znajdują się modele do wycięcia, sklejenia i wykonania własnej sawanny w pudełku! Potrzebne będą tylko nożyczki, klej i pokrywka z pudełka np. po butach.
Część labiryntów jest jeszcze nieco trudnych do samodzielnego rozwiązywania dla mojego 4-latka ale wspólnymi siłami udało nam się rozwiązać już prawie wszystkie i powiem Wam, że lubię tak spędzać czas z dziećmi.
 
To zdecydowanie numer zapewniający mnóstwo zabawy!
 
Prezentowane magazyny znajdziecie w kiosku lub możecie zaprenumerować na stronie www.swierszczyk.pl





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BĘDĘ MAMĄ - Torba do szpitala - czyli zmora przyszłej matki. Cz. 2 Po porodzie

Dziś, tak jak obiecałam, druga część dotycząca tematu pakowania torby do szpitala. Tym razem skupię się na rzeczach wymaganych już po porodzie, na oddział. A do pierwszej części odsyłam Was tutaj. Przejdźmy od razu do konkretów. Zgodnie z listą otrzymaną z wybranego szpitala, dla siebie na oddział potrzebuję: - podkłady na łóżko i podpaski poporodowe - czyli to, co potrzebne również do samego porodu, opisałam w poprzednim wpisie - majtki jednorazowe siateczkowe - tak jak wspomniałam w poprzednim wpisie, ja wybrałam wielorazowe - ręcznik do kąpieli - klapki pod prysznic - piżama na oddział - przybory toaletowe - szlafrok i papcie - bielizna (majtki, biustonosz nieuciskowy) - wkładki laktacyjne/ewentualnie laktator Tutaj pokusiłam się o kilka drobnych modyfikacji. Ręcznik do kąpieli, tak jak już pisałam wcześniej, kupiłam w TXM za 12,99 zł, w ilości 2 sztuk, z czego jeden zapakowałam do torby porodowej a drugi właśnie na oddział. Klapki pod pryszn

BĘDĘ MAMĄ - Torba do szpitala - czyli zmora przyszłej matki. Cz. 1 Poród

Pakowanie torby do szpitala męczyło mnie przez dobrych kilka tygodni. Zupełnie nie wiedziałam jak się za to zabrać, co spakować i jak poukładać. A przecież najpierw trzeba było jeszcze wszystko kupić. Tu również masa pytań: co, jakiej firmy i gdzie? Po spędzeniu jednego dnia na mieście, bieganiu po kilku drogeriach, sklepach z koszulami nocnymi i aptekach miałam dość. Nie znalazłam wszystkiego, a ostatecznie zapomniałam wstąpić do jeszcze jednego sklepu i kilka artykułów i tak zamówiłam przez internet. Może jesteście właśnie na tym etapie? Może też dzień w dzień myślicie o konieczności spakowania już tej nieszczęsnej torby ale wciąż ciężko Wam się za to zabrać? Jeśli tak, to zachęcam do dalszej części wpisu. Postaram się dokładnie opisać co, gdzie i za ile kupiłam, bo przecież aspekt księgowy musi być. :) W pierwszej kolejności warto wybrać się do szpitala, w którym zamierzacie rodzić i zapytać co trzeba mieć ze sobą do porodu. Ja planuję rodzić w szpitalu gdzie jednak większo

Śląskie z dzieckiem - Dinoworld Gliwice

Dziś zabieram Was na wycieczkę do świata prehistorycznych dinozaurów. Do miejsca, które zachwyci ich fanów, zwłaszcza tych najmniejszych. Mowa tutaj o wystawie Dinoworld, znajdującej się w centrum handlowym Europa Centralna w Gliwicach. Tutaj cofniecie się w czasie i poczujecie się jak wśród prawdziwych dinozaurów. A to dlatego, że znajdujące się tam okazy są ruchome i wydają dźwięki. W dodatku mają rzeczywiste rozmiary i jak najbardziej odzwierciedlają żyjące kiedyś dinozaury. Zobaczyć tu można między innymi najpopularniejszego T.Rexa. Jest też nanotyran, kentrozaur, pter ozaur, parazaurolof i kilka innych dinozaurów.  Przy dinozaurach znajdują się tabliczki z najważniejszymi informacjami o tych stworzeniach. Oprócz samych ruchomych figur, znajdziemy tu jeszcze szkielety stegozaura i triceratopsa, czaszki tyranozaura i styrakozaura, kości, a także wystawę skamieniałych szczątków dinozaurów.  Jest też farma dinozaurów, na której zobaczymy małe dinusie. Z dodatkowych atrakcji czekają na